Days in Brissy! - Reisverslag uit Keyser Island, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Days in Brissy! - Reisverslag uit Keyser Island, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Days in Brissy!

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2015 | Australië, Keyser Island

G'day!

23 januari
Eerste dag in Brisbane! Het weer was niet beter dan in Surfers, het stortte van de lucht.. Daarom heb ik behalve boodschappen, vrij weinig gedaan. Beetje zonde dus!

24 januari
Vandaag is het mooier weer! Ik besloot om de stad maar eens te verkennen, dus hup de gopro mee om mooie foto's te maken. Kwam ik erachter dat ie leeg was.. Dan maar die gopro even thuis laten en winkeltjes kijken. Ik ging dus eerst naar Queen Street Mall, waar ze hele leuke winkeltjes hebben! Een leuk wit jurkje gescoord, dus ik was blij. Later weer terug naar het hostel gegaan om de gopro op te halen, toen ik een meisje tegenkwam met wie ik eerder op m'n reis mee omging. Leuk! Ik ging alvast op pad, naar de Roma Parklands. Dit is een park waar je mooi uitzicht hebt op de stad. Ik liep heel vrolijk fotootjes te maken en het park te bekijken, toen ik ineens omhoog keek... Ik wist niet hoe snel ik weg moest rennen. Er zaten denk ik wel 100 spinnen boven me!! Bahhhh. Later ben ik samen met dat meisje naar Southbank gegaan. Dit vind ik wel het leukste gedeelte van Brisbane. Er hangt een hele leuke sfeer en je hebt er een goed overzicht van de stad. Er waren ook allerlei festiviteiten bezig voor Australia Day. Ik snap niet echt waarom mensen Brisbane zo saai vinden, ik vind het hartstikke leuk! De dag ging erg snel voorbij, voor ik het wist lag ik weer in bed!

25 januari
Vandaag zou het erg warm worden, en dat hebben we geweten ook! 36 graden! Redelijk op tijd naar de Lagoon gegaan, dit is een soort nep strandje midden in de parklands van Southbank, aangezien Brisbane niet echt een strand in de stad heeft. Erg grappig gedaan. Hier dus de dag gespendeerd, en aan het einde van de middag nog door de Botanic Gardens gelopen, wat ik in elke stad wel leuk vind om gezien te hebben. Stiekem was ik aan het einde van de dag ook wel weer beetje blij om op de kamer te zijn, want die hitte werd me een beetje te veel haha. De volgende dag moest ik vroeg opstaan, maar de mensen in m'n kamer hadden het nogal gezellig waardoor ik pas laat sliep. Hoort ook bij het hostelleven!

26 januari
Happy Straya Day!! Vandaag viert heel Australië hoe geweldig het is om een Australiër te zijn, even kort door de bocht. En ik ga dan ook heel toepasselijk m'n dag doorbrengen op een eiland genaamd Moreton. Het behoord tot een van de grootste zandeilanden ter wereld. Het ligt vlakbij Brisbane, maar je bent totaal afgezonderd! Je kan dus ook alleen met een 4x4 op het eiland rijden. Met m'n goede gedrag om 6 uur opgestaan, want om 7 uur zou ik worden opgehaald. Door de tourguide Andrew opgehaald, en hop met de jeep op de ferry! Na een uurtje waren we aangekomen op het eiland, en wat een helder water! De eerste stop was 'The Desert', grote zandduinen, waar we gingen sandboarden. Ik was daar erg benieuwd naar, en na wat uitleg waren we klaar om te gaan. Eerst gewoon plat op de buik, wat aardig hard ging! Tipje voor de mensen die het willen doen: doe niet je mond open! Zandhappen gegarandeerd. Toen ik dus eenmaal beneden was, voelde het ook alsof ik in het zand gedipt was. Overal zat zand haha. Vervolgens de heuvel weer opgeklommen, en omdat ik dacht dat het wel vergelijkbaar zou zijn met snowboarden ging ik het dus staand proberen. Ik kan je vertellen: het is totaal verschillend! Gelukkig bleef ik wel staan, en het ging hard!! Bochten maken lukt alleen niet haha. Erg leuk begin, en na een uurtje verder naar de volgende stop: snorkelen bij The Wrecks. Bij het strand waar je kan zwemmen, zijn nep wrakken geplaatst, waar je leuk kan snorkelen. Leuke visjes gezien en de wrakken bewonderd. Rond 1 uur zijn we naar een ander strand gescheurd (best cool in zo'n jeep) met ontzettend helder water, en hebben we daar wat gegeten. Een stukje verder ligt de vuurtoren, de oudste van Queensland, dus daar hebben we ook rondgelopen, met een erg mooi uitzicht. Eigenlijk is alles mooi! Daar groeien ook planten die een soort van naar kiwi smaken. De tijd ging zo snel dat het alweer tijd was voor de laatste stop: de Blue Lagoon. Dit is een onwijs helder meer, doordat het water gefilterd wordt onder het zand (ofzoiets :P). Daar even gedobberd, en toen was het alweer tijd om naar de ferry te gaan. Kortom: een geslaagde dag! Als je in Brisbane bent en je hebt tijd,
is het zeker de moeite waard. Nu ben ik helemaal gesloopt, morgen weer vroeg eruit. Tijd voor Australia Zoo en dan door naar Noosa! Yeeeeew.

27 januari
Vroeg uit de veren, backpack op de rug en hup op naar Australia Zoo! Na een uurtje in de bus kwamen we aan, om vervolgens een paar uurtjes in de dierentuin van 'The Crocodile Hunter', Steve Irwin, te lopen. Het is er zo groot en ze hebben heel veel verschillende dieren, dus ik zal jullie alle diersoorten die ik gezien heb besparen haha. Er zijn verschillende zones waaronder Afrika en Zuidoost Azië. Natuurlijk hadden ze ook veel Australische dieren, maar Steve Irwin had vooral veel met krokodillen en slangen, en dat was te zien. Er waren grote ruimtes met verschillende soorten slangen en krokodillen. Ook is er een crocseum, waar shows met onder andere krokodillen wordt gegeven. Om 12 uur ging ik naar de show, het was leuk om te zien, maar niet veel bijzonders. Toch voel je in die dierentuin wel dat ze er voor proberen te zorgen dat Steve Irwin voortleeft, dat is wel mooi. Overigens had ik ook de hele tijd de plattegrond in m'n hand, aangezien ik nog wel eens verdwaald raak haha. Aan het einde van de middag nog wat shows gezien, en toen was het alweer tijd om te gaan. Op naar Noosa! Ik kwam pas laat aan, dus heb niet veel kunnen doen. Moet wel zeggen dat de bedden en de douche in dit hostel prima zijn!!

28 januari
Regenachtige dag in Noosa.. Erg jammer, want volgens mij kan ik nu niet veel doen. Ik ben vanochtend Hastings Street gaan bekijken (leuke winkeltjes!) en bij het strand geweest, maar dit werd een beetje verpest door het weer. Nu heb ik wel weer mooi de tijd om m'n blog te schrijven!

29 januari
Het is beter weer vandaag gelukkig! Na een work-out besloot ik dan ook er gelijk maar een sportieve dag van te maken, dus ging ik 's ochtends naar het National Park van Noosa. Hier kun je verschillende routes kiezen om het park te bekijken. Ik had gekozen voor de coastal walk, 5,5 km van Noosa naar Sunshine Beach. De wandeling was dan ook zo voorbij, want door het mooie uitzicht op de cliffen en oceaan liep ik nog aardig door. Ook nog een stukje over Alexandria Bay gelopen, wat dus ook een naaktstrand blijkt te zijn. Snel maar doorgelopen naar het volgende stuk haha. Na 2 uurtjes kwam ik aan in Sunshine Beach, en heb ik de bus terug naar Noosa Heads genomen. Wat ik de rest van de dag ga doen? Geen idee!


Keep you posted!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Keyser Island

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 5722

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: