Laatste dagen Noosa & Fraser Island! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Laatste dagen Noosa & Fraser Island! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Noosa & Fraser Island!

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2015 | Australië, Agnes Water

30 januari
Laatste dagje in Noosa, weer niet heel veel gedaan. Lekker op het strand liggen relaxen en m'n spulletjes gepakt, want de volgende dag zou ik naar Rainbow beach gaan.

31 januari
Rainbow beach here I come! Om 10 uur op de bus gestapt, waar ik heel gezellig Corinna weer tegenkwam. Bij een stop kwamen we ook Nicky nog tegen, dus dat waren een gezellige 10 minuten haha. Na 2 uurtjes kwam ik aan in Rainbow, een klein dorpje en de toegang tot Fraser Island. Je raadt het al; ik ga eindelijk naar Fraser!! Wel pas over 2 dagen. Ik heb de avond gespendeerd met wat Engelsen, maar die zaten helaas niet bij mij op de tour, want zij gingen een dag eerder.

1 februari
Een nieuwe zonnige dag, een beetje te zonnig eigenlijk. Ik heb lekker bij het zwembad gelegen en later nog wat winkeltjes bekeken. Om 2 uur 's middags had ik een briefing over Fraser, en ontmoette ik mijn groep. Ik zit in de groep met een Zwitser, Duitsers, Engelsen en een Zweed. Lekkere mix dus. We konden het goed met elkaar vinden gelukkig, maar die briefing duurde zooo lang! Aan het eind van de middag gingen we de zonsondergang bekijken in het Great Sandy National Park. Dit was erg mooi, dit was een grote zandduin met uitzicht op Rainbow Beach. De rest van de avond buiten gezeten en geluisterd naar live muziek van onze tourguide.

2 februari
Om 6.30 al uit de veren, want we gaan naar Fraser Island!! Na een ontbijtje en een heeeeele lange uitleg over de auto's, dingo's enzovoorts konden we eindelijk gaan. De gids vertelde dat we op aboriginal land verblijven, dus we mochten absoluut niet fluiten of op het kampvuur spugen; dit zou namelijk boze geesten oproepen. Bij deze tour mogen we zelf de 4x4 besturen, en de tour guide vertelde ons dat wij de moeilijkste en meest ruige auto hebben, dus hebben we haar heel toepasselijk 'the beast' genoemd. Rond 10 uur vertrokken we dus, en het was maar een kort ritje auto en de ferry. Degenen achter ons waren nog geen 30 seconden in het zand of de auto zat al vast haha. Onze eerste stop was gelijk al het hoogtepunt van Fraser: Lake McKenzie. Het was nog best lastig rijden op die paadjes, maar we kwamen heelhuids bij het meer aan. Echt zo ontzettend mooi. Ik heb denk ik nog nooit zulk mooi helder water gezien. Een paradijs dus. Daar lekker gezwommen en natuurlijk veel foto's gemaakt. Ik kan er veel over zeggen, maar dit is gewoon iets wat je moet zien. Helaas was het weer tijd om te gaan, en hadden we lunch op een resort. Voor de rest hebben we die dag niet heel veel meer gedaan, want het rijden duurde nog best lang op het zand. Ik mocht het lange stuk naar de camping rijden, en dat ging niet zonder slag of stoot haha. Ik als top chauffeuse kwam natuurlijk vast te zitten in het zachte zand. Paar keer flink gas gegeven en toen kwam ik er gelukkig weer uit! Door het lage tij werd het strand bedekt door het water, waardoor ik ook een paar keer in diep water reed. Best cool! Na een uurtje kwamen we eindelijk aan. Na alle spullen uitgeladen te hebben gingen we met z'n allen koken en vervolgens hebben we de hele avond gezellig met elkaar gezeten. De tent waarin we sliepen was niet echt comfortabel, maar dat hoort er allemaal bij op zo'n avontuur haha.

3 februari
We konden gelukkig een beetje uitslapen, vanwege het tij. Ontbijtje naar binnen gewerkt, en hup in The Beast. Onze eerste stop was bij het wrakschip, heel oud en verroest natuurlijk. Wel leuk om te zien! We gingen weer verder, maar stopten ondertussen want we spotte wat dingo's! Eerste keer dat ik ze in het wild zie. Iets verder ligt Eli Creek, een heel helder beekje waar we voor 1,5 uur waren om te zwemmen en te zonnen maar wat was het water koud!! Wel verfrissend. Eenmaal teruggekomen op het kamp aten we de lunch, en na een uurtje moesten wij, de avonturiers, weer plaatsnemen in The Beast. We reden een flink stuk, richting Indian Head. Eerst flink bergbeklimmen, maar dan heb je ook wat. Op de top heb je een heel mooi uitzicht over Fraser Island. Normaal kan je er ook goed dolfijnen etc. spotten, maar die hebben wij niet echt kunnen zien. 5 minuutjes verder liggen de Champagne Pools; een soort zwembad waar zeewater inloopt, met een 'champagne' effect. Erg grappig om te zien maar ook zeker mooi! Ik als champagne fan moest wel even een dip nemen in dit water. Ik was lekker enthousiast bezig met m'n camera, totdat die golf ineens zo hard op de rotsen sloeg; ik gleed uit en ging kopje onder haha. Wel een leuke foto als resultaat! Hierna gingen we weer terug naar het kamp. Daar hadden we via een vrijwilliger (die al 48 uur lang dronken was) de aboriginals van het kamp gezien. Wat een mensen zijn dat! Die vrijwilliger zei dat ie veel last van mieren had rond z'n tent, reactie van de aboriginal; "burn the cunts down!" Ik kwam niet bij van het lachen. Voor de rest hebben we hetzelfde gedaan als de avond ervoor, gegeten en gedronken. Dit keer hadden we een niet zo'n leuke bezoeker in onze tent; een rat.. Na 100x onze tent geïnspecteerd te hebben was ie toch echt weg en konden we met een 'gerust' hart slapen.

4 februari
Laatste dagje op Fraser. Het weer was helaas niet zo goed, met weer een laag tij waardoor we pas laat vertrokken. We hadden maar 1 stop dit keer; Lake Wabby. Dit is een meer waar je een soort gratis spa kunt krijgen, omdat er visjes in zwemmen die aan je gaan knabbelen haha. Het was echt een heel stuk lopen, en dat was best zwaar in het zand. Toen we er eenmaal waren hadden we wel een mooi uitzicht! Grote zandduinen en het meer. Dit was totaal niet vergelijkbaar met Lake McKenzie, maar had ook wel weer wat moois. Helaas begon het keihard te regenen, waardoor ik er snel klaar mee was. We besloten dan ook weer terug te lopen en in plaats van te lunchen, gelijk terug te gaan naar Rainbow Beach. Dit was ook wel weer lekker, geen ratten in je bed of op een keiharde grond slapen! Ik heb dan ook lekker geslapen.

5 februari
Tijd om Rainbow te verlaten, en op naar de volgende bestemming: Town of 1770. Hier ben ik maar een dag, om te surfen en te relaxen. Daarna naar een volgens hoogtepunt: Airlie Beach!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 5709

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: