Cairns & back home in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Cairns & back home in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Cairns & back home in Sydney

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hallootjes!

M'n laatste update was al even geleden, drukke tijden hier in Sydney!

18 februari
Vandaag ga ik duiken op het great barrier reef. Zoveel zin in!! Vroeg opgestaan, want om half 8 zou de boot vertrekken. Het was een aardig grote boot, met een leuke crew. We kregen een warm welkom met koekjes, fruit, koffie en thee. De rit naar het 'outer reef' was niet erg lang, maar ik was wel een klein beetje zeeziek moet ik zeggen.. We kregen uitleg over het duiken en wat je wel/niet moest doen. Leek allemaal best ingewikkeld! We werden in groepen ingedeeld, en ik zat in een van de laatste groepen dus het duurde wel even voordat ik aan de beurt was. Iedere instructeur nam namelijk maar 2 mensen mee. Ondertussen gingen we op een boot met een glazen vloer, was erg grappig om te zien. Daarna mochten we snorkelen/zwemmen, en de schildpadden gingen gezellig mee! Toen ik eindelijk aan de beurt was moest ik mezelf in een wetsuit hijsen, flippers aan. Daarna kreeg ik zo'n riem met blokken (geen idee hoe je het noemt) en zo'n luchttank op m'n rug. Zwaar ding joh! Nou, maskertje op en gaan! De instructrice was erg aardig, en we moesten een paar gekke oefeningetjes doen voordat we mochten gaan. Eenmaal onder water gingen we steeds verder, best een raar gevoel dat je zo ver onder water kan! Ik kan er veel over vertellen, maar ik heb zoveel mooie vissen en koraal gezien. Ook nog een zeekomkommer beetgehouden en ik schrok me rot van een pijlstaart rog die ik niet zag haha. Echt ontzettend gaaf. Dus toen ik eenmaal weer boven water was, had ik besloten om nog een duik te doen! Eerst gingen we lunchen. Wat een lunch! Zoveel eten, waaronder zalm, gamba's, allerlei soorten brood en salades. Lekker! Daarna weer even snorkelen, en in dit gebied was het water zo helder! Duik nummer twee was ook weer erg gaaf, ik heb in totaal 3000 foto's gemaakt met m'n gopro haha. Rond 3 uur gingen we weer terug richting Cairns, en werden we nog meer verwend met snacks. Geslaagd dagje dus! Ik ga zeker mijn PADI halen in Indonesië. Na het duiken ben ik snel naar het hostel gegaan om m'n spullen te dumpen, en toen weer snel terug gegaan naar de Esplanade voor Aqua zumba! Ze geven dus gratis fitness lessen in Cairns, super leuk. Iedereen deed enthousiast mee, alleen had ik wel een beetje moeite met staan aangezien het water 1,50 diep was... Na een tijdje toch maar naar het ondiepe gegaan hahaha. 's Avonds nog wat drankjes gedaan en vroeg naar bed want de volgende da had ik weer een tour.

19 februari
Dit keer mocht ik iets later opstaan, wel een kwartier! Ontbijtje naar binnen gepropt en hop de bus in. Vandaag ga ik naar Port Douglas en Cape Tribulation. Het duurde ongeveer 1,5 uur voordat we aankwamen. Onderweg nog gestopt bij een mooie lookout. Onze eerste stop was Port Douglas. Daar hebben we even snel rondgekeken en toen gingen we door naar de Daintree River. Hier kregen we met (hoe kan het ook anders) een boot een tour. Ook nog wat krokodillen gespot! De locals zeiden dat we geluk hadden omdat je ze meestal niet ziet met hoog tij. Het was er erg mooi en rustig, met een mooi uitzicht. Daarna zijn we naar Daintree Rainforest geweest en hebben we wat rondgelopen. Wij dus lekker paraderen, gilt een meisje ineens 'stop!!!!', hangt er een mega grote spin midden in het pad.... Ik had nog nooit zo'n grote gezien! Maar snel er onder door gelopen. 's Middags was het tijd voor lunch, en daarna zijn we bij Alexandra lookout gestopt. Heel mooi. We kregen de kans om een uniek ijsje te halen midden in het regenwoud. Uniek was het wel ja.. Smaken zoals zoete aardappel en pompoen.. Ik heb het maar lekker op donkere chocolade gehouden. Na het ijsje was het al tijd voor de laatste stop, Mossman Gorge. We kregen eerst een korte uitleg over de Aboriginals en hun cultuur en vervolgens werden we met een busje naar de rivier gebracht. Overal rotsen en stromend water, waardoor je op sommige plekken niet mocht zwemmen. Het water was goed koud! Na een verfrissende duik gingen we helaas weer terug naar Cairns. 's Avonds weer bij de Gilligans bar gezeten en niet heel vroeg m'n bed in.. Ik kan uitslapen!

20 februari
Nou dat uitslapen zat er ook niet in.. Werd al om 7 uur wakker. Toch nog maar geprobeerd te slapen, wilde niet echt lukken. Dagje gerelaxt bij de Lagoon, waar ik later Sandra weer tegen kwam na 5 weken. Daar nog even mee gezeten, en 's avonds besloten om mee te doen aan de zumba! Het werd in een groot park gegeven, met podium en al. Als klap op de vuurpijl zo'n lekker foute instructeur erbij, helemaal leuk haha. Later op de avond nog met Sandra en een Engels meisje wat gedronken, en later ook nog met Nederlandse jongens die ik op de Whitsundays had ontmoet. Gezellige laatste avond dus!

21 februari
Om 9 uur naar het vliegveld gegaan, want om 11:45 zou ik terug vliegen naar m'n home away from home: Sydney! Ik vloog met tigerair en die zijn nog een soort van streng, dus beter maar op tijd komen. Nu was er wel al dat gedoe met cycloon Marcia aan de gang, dus ik was al bang dat er misschien iets met mijn vlucht zou gebeuren.. Bij het inchecken kreeg ik te horen dat er misschien een vertraging zou zijn van een halfuur. Naja prima daar kan ik mee leven. Ik dus rustig wachten, en op het moment dat ik naar de gate wilde gaan zag ik mijn vlucht niet meer bij departures staan... Ja hoor m'n vlucht was 2 uur vertraagd. En alsof het nog niet genoeg was, maakten ze daar even 5 uur van! Heb me dus in totaal 7 uur lang stierlijk zitten vervelen.. Gelukkig kwam ik om 8 uur 's avonds eindelijk aan in Sydney, waar ik m'n vrienden eindelijk weer heb gezien! Wel problemen gehad met het appartement waar ik eigenlijk in zou gaan, dus nu ben ik uiteindelijk weer in Jacks Place geëindigd haha.

22 t/m 27 februari
Ik zal dit gedeelte even kort houden, mijn week bestond voornamelijk uit werken. Ik heb een baantje gevonden bij een sandwich/salade bar/restaurant iets. Heel erg leuk! Ik word voor van alles ingezet en na het werk mag ik m'n eigen broodjes en salades maken. Nou ja he, dat sla ik niet af natuurlijk. Ik zoek nog wel werk voor het weekend, maar dat moet goed komen. Ook ben ik nog steeds 'dakloos' dus dat moet ik toch ook echt wel gaan regelen haha.

28 februari
Vandaag future festival! Super veel zin in. Ik had de dag ervoor nog even nieuwe laarsjes gekocht, aangezien die toch redelijk goedkoop waren! Rond 12 uur met z'n allen naar Randwick gegaan, en daar tot 11 uur 's avonds gebleven. Aardig leuk festival! Met artiesten als yellow claw, gorgon city, Martin Garrix, Seth Troxler en Sven Vath heb ik me prima vermaakt!

1 maart
Uitbrak- en nagenietdag! 34 graden met zonnetje hier in Sydney, dus ik spendeer mijn dag lekker in bikini op het dakterras.

Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5721

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: