Magnetic Island & Laatste dagen aan de oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Magnetic Island & Laatste dagen aan de oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Magnetic Island & Laatste dagen aan de oostkust

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2015 | Australië, Cairns

Hallootjes!

Dit zal een van mijn laatste updates over de oostkust zijn :(! Ik ben inmiddels op mijn laatste bestemming aangekomen: Cairns.

13 februari
Op deze zonnige dag heb ik weinig gedaan, lekker gerelaxt en opzoek gegaan naar werk en een appartement in Sydney. Appartement is gelukt, werk helaas nog niet. 's Avonds nog met Ellie wat gedronken en toen naar bed!

14 februari
Vandaag zou ik met Lina en Flora, twee Oostenrijkse meiden die ik op de boot in Airlie Beach heb ontmoet, het eiland gaan verkennen. Helaas hadden we wel wat pech: we konden geen auto of scooter huren... Dan maar met de bus. We zijn eerst naar Horseshoe Bay gegaan, maar daar was niet heel veel te beleven. Een uurtje later was het tijd voor Bungalow Bay Koala Sanctuary. Hier zou ik voor het eerst een koala beethouden, joepieee. Hier verzorgen ze dus (logisch) koala's, maar ze hebben ook andere Australische dieren. We waren met een redelijk kleine groep, dus de gids vertelde ons dat we alle dieren mochten beethouden! We begonnen bij de schildpadden, deze leven alleen in zoetwater en ze waren heel nieuwsgierig haha. Er waren 3 schildpadden, met hele toepasselijke namen: Donatella, Michelangela en Leonardo haha. Er zijn twee vrouwtjes, vandaar de A. De schildpad was echt zacht! Na de schildpadden gingen we naar de vogels. Een papegaai, en een zwarte en witte kaketoe. En ik moet vertellen.. Ik heb met een kaketoe gekust! Haha. Zodra je een pitje tussen je lippen doet, pakt de kaketoe het heel rustig er tussen uit. Super grappig. Vervolgens naar Harry, de wombat. Ik weet eigenlijk niet hoe het in het Nederlands heet, maar het lijkt op een kruising tussen een koala en een varken! Ook deze mochten we weer beethouden, het leek wel een knuffelbeertje haha. Hierna gingen we naar wat gevaarlijkere dieren.. Krokodillen! De gids vertelde dat zoetwater krokodillen eigenlijk niet heel gevaarlijk zijn, aangezien ze alleen aanvallen als ze zich bedreigd voelen. De zoutwater krokodil daarentegen.. Die bijt je wel in je bil. En raad eens: ik heb een zoutwater krokodil vastgehouden! Nu denk je vast: wááát?! Jaja, een baby krokodil! Haha. Hij was echt heel erg klein, maar kon alsnog wel bijten dus we moesten hem goed beethouden. De gids vertelde dat deze rakker wel 5 meter wordt en 2 ton gaat wegen in 20 jaar tijd.. Bizar! Ook nog een salamander met stekels en een soort mini varaan beetgehouden. Toen was het tijd voor een volgend hoogtepunt; de koala's! Ze blijven schattig! Wij mochten op de foto met Thor. Een mannetje. Ze zijn heerlijk zacht en deze stonk niet eens zo erg haha. Na de fotoshoot kregen we nog een verrassing: we mochten phytons vasthouden! Deze zijn natuurlijk niet gevaarlijk voor de mens, dus ik vond het niet eng om ze beet te houden. Kreeg zelfs een kusje van ze.. Haha. Twee uur was zo voorbij gevlogen, en het was alweer tijd om terug te gaan. De gids liet nog een vogelspin zien, blehhh! Ik vond deze tour echt heel leuk, aangezien je de dieren zonder extra te betalen beet mocht houden. Dat komt niet veel voor in Australië! En natuurlijk omdat ik al deze dieren nog nooit beet had gehouden. Na de tour gingen we opzoek naar een tentje om te lunchen, maar het heeft ongeveer 2 uur geduurd om er een te vinden.. Gelukkig konden we daarna er weer tegen aan, en gingen we de walibi's voeren in Geoffrey Bay. Hier zijn veel rotsen, waar walibi's leven. Ze zijn gewend om gevoed te worden, dus kwamen ze al snel aan huppelen toen wij met eten kwamen. Ik moet wel zeggen dat ze echt schattig zijn! Inmiddels was het 5 uur 's avonds, dus besloten we terug te gaan naar het hostel. We wilden de zonsondergang gaan bekijken op een uitkijk punt in Nelly Bay, maar helaas zag de lucht er niet goed uit.. Uiteindelijk zijn we wel gegaan (wat een lange klim!!), het uitzicht was het meer dan waard! Helaas was het erg bewolkt dus de zon hebben we niet gezien haha. Na een tijdje waren we weer beneden en maar goed ook, want het begon te regenen. De rest van de avond hebben we niks meer gedaan!

15 februari
Checkout time! Na een ontbijtje vroeg uitgecheckt, en met de bus naar de ferry gegaan. Om 12 uur kwam m'n bus aan, voorlopig de laatste keer! Ik heb 6 uurtjes in de bus gezeten naar Cairns, en toen gauw naar Gilligans gegaan. Dit is het hostel waarin ik verblijf, het is echt super groot en heeft een eigen club. 's Avonds heb ik een rondje gelopen door de stad, het is niet echt heel groot. Ik heb wel veel zin in deze laatste week, dus ik ga er maar wat moois van maken!

16 februari
Vroeg opgestaan om een workout te gaan doen, ze hebben langs de esplanade fitness apparatuur waar je gratis gebruik van mag maken. Ook geven ze elke dag een gratis groepsles zoals boksen, yoga, zumba etc. Handiggg! Aardig gesloopt, maar na een douche voelde ik me weer goed. 's middags een rondje gelopen langs de esplanade en naar cairns central geweest om winkeltjes te kijken. Niks gekocht natuurlijk, past niet meer in m'n backpack! Nicky is ook weer terug in Australië, en dus ging ik samen met haar ouders en haar mee uit eten. Leuk om ze weer even gezien te hebben! Het leek helemaal niet zo lang geleden haha. Gezellige avond gehad, en toen nog met Nicky naar Gilligans. Maarja Nicky is Nicky niet als ze weer eens wat vergeet.. ID niet bij d'r dus konden we weer terug haha. Taxi's zijn hier belachelijk duur! Na een halfuurtje toch weer bij Gilligans aangekomen en wat drankjes gedaan. Kortom, relaxt dagje!

17 februari
Op het moment ben ik wat praktische zaken aan het regelen, zoals werk en m'n vliegtickets. Ook maar even Een wasje draaien want dat is ook een eeuwigheid geleden. Leven van een backpacker...

Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5710

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: