Feestjes, feestjes en feestjes. - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Feestjes, feestjes en feestjes. - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Feestjes, feestjes en feestjes.

Blijf op de hoogte en volg

11 November 2014 | Australië, Sydney

De titel zegt het al: een week vol feestjes (alweer..)! De dag na de Blue Mountains was ik nog aardig kapot, maar Nicky, Helena en ik gingen barbecuen (alweer!) bij klasgenoten. Eerst boodschapjes gedaan en de jongens gingen het klaar maken. Goed geregeld! Erg gezellige avond gehad, het doel van de barbecue was om een trip te bespreken maar dat is er niet van gekomen.

Dinsdag was een belangrijke dag hier in Australië; de Melbourne Cup Day! Ik was verbaasd wat een paardenrace van 5 minuten met mensen doet. Vrouwen op straat droegen jurkjes met hoeden, mannen een stropdas. Allemaal voor die race! Het wordt ook wel 'The race that stops a nation' genoemd, dit klopt ook wel want iedereen legt zijn werk neer om naar de wedstrijd te kijken. Met school zijn we in een bar gaan kijken, en om 15:00 was het zover. Ik vond het best leuk om te zien, maar ik kan nog steeds niet begrijpen waarom iedereen in Australië hier zo gek van is haha. Vervolgens zijn we met veel mensen (weer) naar onze klasgenoten gegaan, om daar de dag af te sluiten.

Woensdag had ik een kort dagje school, en ben ik 's middags naar Bondi Junction gegaan om te shoppen. Ein-de-lijk! Ik dacht even leuk een paar winkeltjes af te gaan, maar wow wat is Westfield groot! Ik ben een aantal keer verdwaald geraakt, maar ik ben wel goed geslaagd! Een beetje te goed eigenlijk... Oeps!

Donderdag was mijn verjaardag!! Yeee! Om 00:00 werd er al op m'n deur gebonkt door mensen die me wilden feliciteren haha. Leuk zo'n groot huis. Ook belden mijn ouders en broers mij vanuit Nederland, toch wel een raar idee dat zij er dit keer niet bij waren. 's Ochtends heb ik een lekker Hollands ontbijtje gekregen van Nicky; beschuit met hagelslag! Lekker dat het was! Om 09:00 kwam ik de klas binnen en m'n klasgenoten begonnen voor me te zingen haha. Ik had beloofd dat ik stroopwafels mee zou nemen, dus dat heb ik gedaan. Na school zagen Nicky en ik bij toeval een taartenwinkel, en hebben we daar een mooie roze taart gekocht; een verjaardag is een verjaardag niet zonder taart! Heerlijk van gesmuld toen we thuis kwamen. Toen gauw m'n nieuwe kleren aangetrokken en me klaargemaakt, want we gingen met wat vrienden bij Jamie's Italian eten. Super lekker gegeten! Daar ook nog cadeautjes gehad, ik zal maar niet vermelden wat het was hahaha. Thanks Nicky & Helena! Ook van m'n andere Duitse vriendinnen en nog meer mensen leuke cadeaus gehad :) leuk dat zoveel mensen aan me dachten! Om terug te komen op Jamie's Italian; ik had een vlees plankje, vervolgens een truffel pasta en ijs als dessert. In het restaurant ook nog eens toegezongen, maar ik hoorde wel dat ik niet de enige jarige was! Meteen door gegaan naar de Ivy en daar m'n verjaardag goed afgesloten. Verjaardag in Australië.. wie had dat gedacht!

Vrijdag was een lui dagje. Ik kan me eigenlijk niet meer zo goed herinneren wat ik gedaan heb, behalve eten en tv kijken haha. Dat maakte ook niet uit, want zaterdag stond het volgende feestje al op de planning!

Zaterdag vroeg uit de veren gegaan om even te sporten, en daarna klaar maken voor.... Harbour Life!! Om 15:00 gingen we met een groepje van Jack's Place naar het festival. Het was op een super mooie locatie met uitzicht op het water, de Harbour Bridge en het Opera House. Met heerlijke muziek hebben we tot 22:00 staan dansen. Toen was het helaas alweer voorbij! We hadden natuurlijk nog geen zin om te gaan slapen, dus zijn Nicky en ik nog naar een club geweest. Bij toeval kwamen we onze klasgenoot tegen, dus zijn we nog even bij hem geweest.

Zondag was weer een uitbrak dag, ik heb alleen de muren van m'n kamer gezien.. Zit je dan met je goede gedrag in Sydney.. Al wel weer wat plannen voor uitstapjes gemaakt deze week, dus dat zal niet veel vaker meer gebeuren!

Deze week ben ik druk bezig met alles regelen voor een baan, dus ik hoop dat ik er snel een ga vinden! Mijn Engels cursus is al bijna voorbij...

Keep you posted! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 5696

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: