Time flies - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg

02 November 2014 | Australië, Sydney

Ja ja, al 1 maand in het mooie Australië! Ik weet dat ik dit al vaker gezegd heb maar time really flies when you're having fun.

Woensdag 29 oktober ben ik 's middags samen met Helena naar Bondi geweest, eerst hebben we even op het strand gezeten en vervolgens een heeeerlijke frozen yoghurt gegeten. Toen naar Bondi Junction gegaan om winkeltjes te kijken. Ik heb zoveel leuks gezien, dat ik morgen weer terug ga om de General Pants leeg te kopen haha. Ook heb ik die dag eindelijk een Australische simkaart gekocht. Veel handiger!

Donderdag was niet bijzonder, dus op naar de vrijdag. Eerlijk gezegd heb ik vrijdag ook niet heel veel gedaan; het was super lekker weer dus hebben Nicky en ik van het zonnetje genoten op het dakterras. 's Avonds zouden we sushi gaan eten bij een all you can eat, maar toen we daar aankwamen vonden we het er niet zo gezellig uit zien. Gelukkig hadden we al een backup plan bedacht, een ander sushi restaurant (Sushi Tei) aan het begin van de straat zag er wél leuk uit. Daar zijn we uiteindelijk dus beland, en daar waren we heel blij mee; onwijs lekker gegeten en nog goedkoop ook! Aanradertje dus.

Zaterdag had ik niet zoveel zin om iets te gaan doen. Het weer was ook erg raar; eerst was het 35 graden, toen werd het bewolkt en erg benauwd, en vervolgens ging het keihard onweren en regenen. Ik heb toen maar wat boodschappen gedaan en ben gaan sporten in het park. 's Avonds had ik het met mijn klasgenoten over de Blue Mountains, en besloten we om zondag daar naar toe te gaan. Vroeg m'n bed in gegaan dus!

Zo gezegd, zo gedaan. Om 7:00 uur was ik mijn bedje uit, wandelschoenen aan, rugtasje mee en gaan. Onderweg nog snel wat broodjes ingeslagen bij een Duitse bakker. Ik moet zeggen dat die Duitsers ook wel lekkere broodjes hebben! Vanaf het centraal station nam het twee uur in beslag om bij de Blue Mountains te komen. Een hele rit, maar uiteindelijk was het het wel waard. We namen een hop on, hop off bus en begonnen bij de Katoomba Falls. Vervolgens hebben we erg lang gelopen naar Echo Point, omdat we de bus stop niet konden vinden, haha. Echo Point is wel het bekendste van de Blue Mountains, omdat daar de Three Sisters te zien zijn. Wauw, wat een uitzicht! Het was erg mooi weer, precies goed om een dagje door de bergen te lopen. Hierna zijn we nog naar watervallen geweest, en toen was de dag al om! Mijn benen zijn weer goed getraind vandaag, ik denk dat we minstens wel 10km hebben gelopen (berg opwaarts!!). Moe en voldaan zijn we weer terug gegaan naar Sydney stad. Aangezien ik nu helemaal niets meer waard ben, ga ik nu snel afsluiten en lekker m'n bedje in!
xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 5717

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: