Melbourne, Kerst en Boxing Day - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Melbourne, Kerst en Boxing Day - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Melbourne, Kerst en Boxing Day

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2014 | Australië, Sydney

Wat erg!! Ik heb al 3 weken niks meer van me laten horen.. Waarom? Geen idee eigenlijk. Niet aan m'n blog gedacht! Nu was ik ook zo dom om niet alles op te schrijven van de afgelopen weken, dus ik zal het eerste gedeelte kort houden.

9 t/m 15 december
Ik doe eerlijk gezegd niet zo heel erg veel naast m'n werk, dan voornamelijk van het weer en de stad genieten. Donderdag 11 december ben ik met Nicky en twee Franse jongens naar de Sydney Tower geweest, omdat we daar een tijdje geleden kaartjes voor hadden gewonnen. Wat een mooi uitzicht! Het was helaas wel erg bewolkt, maar dat mocht de pret niet drukken. Om 17:00 naar m'n werk gesprint, ik moest weer aan de arbeid!

Zondag 14 december had ik met een groepje afgesproken om naar Morisset Park te gaan, dit is een heel groot park waar wilde kangoeroes leven. Hartstikke leuk dus! Om 8:00 's ochtends vertrokken, om vervolgens twee uur in de trein te zitten. Rond 11:00 waren we gearriveerd, en ja hoor; na een klein stukje lopen zagen we de kangoeroes rond springen! Het was de eerste keer dat ik een wilde kangoeroe zag hier, dus ik vermaakte me wel. We hadden onze rugtassen volgepropt met wortels en bananen om de kangoeroes te voeren. Ze zijn dan wel wild, maar ook goed gretig! Het was erg grappig om ze te voeren, en we hebben natuurlijk ook nog wat leuke selfies gemaakt met ze. Ook nog baby kangoeroes gespot; cute!! Later nog bij een meertje gezeten, en rond 17:00 weer naar huis gegaan. De volgende dag werd ik wakker met niet zo'n leuk nieuws; er was een gijzeling aan de gang midden in het centrum van Sydney, ik heb er niet heel veel van meegekregen, maar ik zag wel veel politie en helikopters in de stad. Die dag zijn Helena en ik maar gewoon naar Bondi gegaan, waar niks aan de hand was.

16 t/m 24 december
Dinsdag 16 december ben ik naar Peterpans travel gegaan om mijn trip naar Melbourne te boeken, aangezien de plek waar ik werk gesloten is voor twee weken. Ik werd geholpen door een Nederlandse jongen, altijd makkelijk! Al met al besloten voor 4 volle dagen naar Melbourne te gaan.. Die zondag al! 's Avonds naar de World Bar geweest, want we hadden een afscheidsfeest van een Duitse jongen. Erg gezellig!

Zaterdag 20 december was voorlopig m'n laatste werkdag, het was alleen niet zo druk waardoor ik om 22:00 al klaar was. Mooi dacht ik, kan ik vroeg naar huis om de laatste spulletjes te pakken! Alleen aangezien andere collega's ook aan de bar zaten, ging ik nog even een drankje met ze doen. Naja drankje.. uiteindelijk bleef ik tot 1:00 zitten en was ik 5 (gratis!) cocktails verder. Uiteindelijk dus 2,5 uur geslapen (wat voelde ik me slecht!!) want om 5:00 vertrok ik naar het vliegveld. Daar aangekomen was ik redelijk vroeg, dus heb ik rustig ontbeten, cappuccino erbij.. Lekker! Om 7:00 vloog ik richting Melbourne, en rond 10:00 was ik in m'n hostel. Nicky zat ook in dat hostel, en we hadden al plannen om die dag naar St. Kilda te gaan, een strand in Melbourne. Zo gezegd, zo gedaan; Na heel snel omgekleed te hebben vertrokken we met een paar mensen van het hostel naar het strand. Daar lekker liggen bakken, naja dat dacht ik. Het bleek dus dat een paar delen van m'n rug verbrand waren, waardoor ik wel een koe leek met die vlekken. Ook m'n derriere was de pineut, daar heb ik wel 3 dagen last van gehad.. En dat komt dus nooit voor bij mij! 's Avonds zijn we nog door Chapel street gelopen, en hebben we wat tapas gegeten. Ik moest nog inchecken in het hostel, en gelukkig was het meisje achter de balie Nederlands, waardoor ik bij Nicky, 3 Nederlanders en 1 Zwitsers meisje op de kamer kon. Gezellie! Vroeg gaan slapen, want de volgende dag weer vroeg op pad!

Maandag 22 december
Om 9:00 uit de veren, want ik ging de hele dag Melbourne verkennen! Ik begon bij de Queen Victoria Market, dat naast het hostel ligt. Dit is een hele grote markt, maar eerlijk gezegd vond ik het niet heel erg bijzonder. Doorgelopen naar Central, waar een soort winkelcentrum ligt. Aangezien ik heel erg veel moest gaan bekijken, ging ik maar gewoon lopen. Dus kwam ik uit op Bourke street. Dit is het centrum van Melbourne, met heeeel veel winkels! Vervolgens langs het Christmas park (city square) en Town hall gelopen, en een stukje verder uitgekomen op Flinders street. Hier zijn veel bezienswaardigheden te vinden. Ik keek m'n ogen uit met het Federation square, het station en de kathedraal. Hier heb ik een tijdje rond geslenterd en wat kunst bekeken. Toen ben ik de brug overgestoken (mooi uitzicht op de sport arena's en de gebouwen), naar de Botanic Gardens. Onderweg kwam ik nog langs de National Gallery of Victoria. Het was best een stukje lopen, maar door het mooie weer maakte het niet zoveel uit. Uiteindelijk kwam ik bij Shrine of Remembrance uit, een monument waar je op het balkon erg mooi uitzicht hebt over Melbourne. Ik realiseerde me daar wel dat Melbourne echt een cultuur stad is! Hele artistieke bezienswaardigheden. Totaal anders dan in Sydney. Ik had ook het een en ander gehoord over graffiti straten, dus dat was mijn volgende stop. Onwijs leuk om te zien, en erg mooi gedaan! Aan het einde van de middag ben ik nog langs de rivier naar Southbank en Southwarf (haven) gelopen. Moe, maar nog niet voldaan ging ik terug naar het hostel om even bij te tanken. Rond 20:00 ging ik naar de Eureka Tower, deze toren telt 88 verdiepingen waar je met de lift binnen 38 seconden bent. Ik heb hier de zon onder zien gaan, en wow.. wat een lichtjes als het donker is! Erg leuk om te zien. Toen weer terug naar het hostel, en ondertussen gestopt om wat kerstverlichting te bekijken.

Dinsdag 23 december
Daar stond ik dan buiten, om 7:00 's ochtends, tijd voor de Great Ocean Road! Ik werd opgehaald met een busje, en samen met 23 anderen ging ik de hele dag een trip doen. Met de gezellige tour guide John op pad, die erg leuk kon vertellen. Ik kan veel schrijven over de Great Ocean Road, maar dit is toch wel iets wat ik een gevoel van vrijheid kan noemen! Eindeloos uitzicht op de oceaan en strand. We begonnen op Surf Beach met wat koffie en thee. Vervolgens naar Memorial Arch geweest en door wat dorpjes gereden. Toen kwam er een klein hoogtepunt van de tour; koala's spotten! Nu hadden wij had geluk dat er eentje op de laagste tak van de boom zat, zo schattig! En het was nog een actieve koala ook! Rond 12:30 wat geluncht in Apollo Bay, en hop weer in de bus naar een rainforest. Helaas begon het toen wat te spetteren en werd het koud, dus vond ik het regenwoud niet zo bijzonder. Het weer bleef helaas aan de slechte kant, maar dat mocht het uitzicht op de volgende stop, de 12 Apostelen, niet bederven! Een klein stukje verder ligt Loch Ard Gorge, de volgende stop. Hier heb ik de kliffen bekeken en wat rondgewandeld, en toen was het al tijd voor de laatste stop; London Bridge. Rond 17:30 reden we terug naar Melbourne, en om 19:30 was ik weer in het hostel. Ik was erg moe, dus om 22:00 was ik al lekker in dromenland!

Woensdag 24 december
Laatste dagje in Melbourne! De tijd gaat snel. Redelijk op tijd opgestaan om nog wat te gaan shoppen. Uiteindelijk een leuk setje gevonden bij de Topshop. Om 15:00 naar Southern Cross station gegaan, waar ik poffertjes heb gegeten! 16:00 ging de bus terug naar Avalon airport, en om 18:00 vloog ik terug naar Sydney. Alles ging lekker vlot, waardoor ik om 20:00 Jack's Place binnen kwam huppelen. Daar trof ik iedereen etend en drinkend aan; het was natuurlijk kerstavond! Ik snel naar boven gerend en omgekleed, zodat ik mee kon eten met het kerstdiner wat ze hadden klaargemaakt. Kalkoen met gegratineerde aardappels en sla, en wat cake toe! Yammie!

25 t/m 29 december
Donderdag 25 december, het is kerst! Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen kerst gevoel heb! Zon, zee, strand.... Kerst moet wit zijn, haha. Vroeg naar Bondi Beach gegaan met Nicky, Sandra en Robert. Het was flink druk, want het weer was goed. Heel grappig om al die kerstmutsjes te zien op het strand. Natuurlijk ook nog wat fotootjes gemaakt om de mensen thuis jaloers te maken (sorry!). Rond 16:00 werd het weer minder, en besloten we een restaurantje op te zoeken. Dat bleek nog een hele opgave, maar uiteindelijk hadden we een leuk barretje gevonden met heerlijk eten! Daar hebben we de hele middag gezeten, met 3 kannen sangria en wat hapjes. Wel binnen, want het kwam met bakken uit de lucht! Zit je in Australië, regent het alsnog met kerst.. 's Avonds ben ik nog snel wat eten wezen halen met wat mensen uit Jack's Place, lekker take-away als kerstdiner! Haha.

Vrijdag 26 december is Boxing Day, dat betekent heel veel uitverkoop in de stad. En dat heb ik geweten ook.. Ik dacht even snel een Gopro te gaan kopen, daar heb ik uiteindelijk 4 uur over gedaan! Voor de Myer (soort Bijenkorf) stonden dranghekken, en binnen stonden er mega rijen voor de roltrap en de lift. Nu ben ik zo gek dat ik gewoon lekker heb staan wachten tot ik de gopro kon kopen. Het was het uiteindelijk allemaal waard; want ik heb eindelijk een gopro! Yeeey! Dit was wel een een keer en nooit meer dag, maar van uitverkoop wordt iedereen blij!

Zaterdag 27 december
Vandaag wil ik nog wat accessoires voor de gopro kopen, dus ging ik weer naar de Myer. Gelukkig was het wel een stuk minder druk, en ging het allemaal wat sneller. Ik had een selfie pole gekocht, maar eenmaal thuis kwam ik erachter dat ie helemaal niet op de gopro past... Dom! 's Avonds moest ik werken, want in het weekend is m'n werk wel open.

Zondag 28 december
Wat voel ik me slecht vandaag! Heel erg keelpijn en hoofdpijn. Ik heb de hele dag in m'n bed gespendeerd. Ook komen mijn verstandskiezen door, wat ook aardig wat pijn met zich meebrengt. Toevallig had ik het de dag ervoor nog met mijn ouders over dat ik nooit ziek ben hier, had ik beter even af kunnen kloppen.. Wel mooi de tijd gehad om mijn oostkust avontuur wat verder te plannen, dus heb ik wat accommodaties, tours en een surfkamp geboekt!

Maandag 29 december
30 graden vandaag! Lekker naar het strand geweest. Aan het einde van de middag ook nog even de goede selfie pole gekocht. Rib uit m'n lijf, maar nu kan de echte pret met de camera beginnen! We gaan nu even plannen waar we nu uiteindelijk het vuurwerk gaan bekijken met oud en nieuw, want dat komt ook wel erg dichtbij.

Ik zal bij deze beloven meer te gaan schrijven, over een 1,5 week vertrek ik al richting de oostkust! Onwijs veel zin in!!

Keep you posted :-) (I promise!!) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5714

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: