Gili T & Lombok - Reisverslag uit Bondowoso, Indonesië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Gili T & Lombok - Reisverslag uit Bondowoso, Indonesië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Gili T & Lombok

Blijf op de hoogte en volg

12 Mei 2015 | Indonesië, Bondowoso

Selamat malam :)

Inmiddels aangekomen op Java! Vanochtend vanuit Lombok een vlucht naar Surabaya gepakt. Maar eerst: m'n dagen op de gili's & lombok.

Eenmaal aangekomen op de Gili's werd ik vrolijk begroet door wat locals, die me hielpen om m'n accommodatie te vinden. Op dit eiland zijn alleen fietsen en paard en wagen toegestaan. Heerlijk! Op de gili's is vrij weinig te doen behalve een beetje relaxen, snorkelen/duiken, zwemmen, eten en feesten. Dus heb ik mijn eerste dag lekker niks gedaan! Overigens voelde ik me ook niet helemaal lekker. Op naar dag 2 dus; ik had de dag ervoor een dag duiken geboekt. Om 11 uur zou het beginnen, en ik had de verwachting dat we maar kort bezig zouden zijn. Mijn instructeur was een Rotterdammer, ik toch maar even checken of die voor Feyenoord was, en toen ik zei dat ik een Ajacied ben begon die te dreigen dat ie me zou laten zinken haha. Na een beetje tobben in het zwembad gingen we dan eindelijk de zee in. Ik had hoge verwachtingen van de gili's, aangezien iedereen zegt dat duiken hier erg mooi is. Wij klaar om te gaan, maar na aardig wat meters zakken leek er geen eind aan te komen. Voor zover de mooie beelden in de zee bij de Gili's! Na een check bleek dat het meer dan 30 meter diep was, dus werden we weer met de boot opgehaald om bij een iets minder diepe plek gedropt te worden haha. Dit keer met succes; na weer onder water te zijn gegaan zagen we allerlei mooie visjes en koraal. Ik was lekker aan het flipperen, toen ik ineens een schildpad naast me zag! Super gaaf! Natuurlijk even wat selfies genomen en toen weer andere mooie visjes bekeken. Ik ben d'r nog niet helemaal uit welk gebied ik leuker vond, great barrier reef in Aussie of hier. De volgende dag zou eigenlijk m'n laatste dag zijn, dus had ik besloten een fiets te huren. Het eiland is natuurlijk super klein, maar ik had wel weer eens zin om op een fietsje rond te crossen! Oh wat was ik blij om weer even te fietsen. Als je eenmaal van de main strip af bent dan is Trawangan ook echt super mooi. Ik ben regelmatig gestopt om wat fotootjes te maken. Ik wilde eigenlijk op een bedje gaan liggen bij een van de barretjes, maar besloot toch eerst het eiland rond te rijden. Weer een paar keer gestopt, ik kan wel eeuwig naar dit uitzicht blijven kijken. Toen toch maar weer terug gefietst naar Villa Ombak, waar ze schommels in het water hebben. Ik hoorde dat die redelijk populair zijn, en daar kwam ik inderdaad achter toen de zon onderging. Massa's met mensen kwamen om een foto te maken op de schommel. Ik heb die toch maar even overgeslagen, en ben gewoon in het water gaan staan haha. De volgende ochtend wilde ik de boot naar lombok nemen, maar ik was blijkbaar al te laat om met de langzame boot te gaan. Toen toch maar besloten om een dagje langer te blijven; ook geen straf. Uiteindelijk op zaterdag dus naar lombok gegaan. Waar ik het nog aan de stok kreeg met een grijpgrage Indonesiër. Voordat ik het wist pakte die m'n tas van de boot, en wilde geld hebben voor de porter service. Hij was niet zo blij met de Australische dollar die ik gaf. Uiteindelijk kwam een aardige local ons helpen van die mannetjes af te komen, en ons (ik had een naamgenoot ontmoet op de boot) met de shuttle bus naar Senggigi te brengen. Aangekomen in Senggigi besloten andere Eva en ik een accommodatie te zoeken. Alle hostels waar we geweest waren zagen er niet heel spetterend uit, dus besluiten we over het strand te lopen en kijken wat we tegenkomen. We kwamen bij een heel mooi terras met zwembad, noem het allemaal maar op en ik had al het vermoeden dat dit iets heel erg duurs was. De security leidde ons naar de receptie, en jawel daar stond heel groot 'Sheraton Senggigi Beach Resort'. Oeps! Eva wilde toch de kamerprijzen weten, en de receptioniste legde wat prijzen aan ons voor. Dit vonden we toch iets te duur, maar de receptioniste wilde wel een speciaal prijsje voor ons maken. Bleek dus dat we voor ongeveer 40 pp een deluxe kamer konden krijgen met uitzicht en een balkon. En na even een snelle berekening zag ik dat ze ons meer dan 70 euro korting gaf. Dat liet ik me geen twee keer vertellen! De rest van de dag heb ik dus heerlijk gespendeerd in het Sheraton, aangezien er weinig te doen was in Senggigi. De volgende ochtend sportief besloten om even gebruik te maken van het fitness center, om vervolgens de sauna en whirlpool in te duiken! Top! Daarna was toch wel een hoogtepuntje; het ontbijt buffet. Ik heb echt nog nooit zo'n groot buffet gezien. Je kon zelfs suikerspinnen, crepes, smoothies/sappen laten maken. Ook was er een chocolade fontein, een Aziatische hoek en allerlei soorten lekkers. Ik heb dus flink zitten eten! Lekkerrrrr. Toen toch maar uitgecheckt en een taxi gepakt naar Kuta. Was echt fijn om weer even een goed bed en een goede douche te hebben. De taxi chauffeur naar kuta toe was ook erg aardig, en bleef maar herhalen dat ie zo blij was dat ie ons had ontmoet. Hij noemde me de heletijd Nikita, want ik leek op iemand. Prima. Eenmaal in kuta aangekomen weer back to basic in een bungalow. We zijn die dag op kuta beach zelf gaan relaxen, wat niet zo relaxed was. Het strand is best vies en er lopen geiten haha. Ook zijn er heel veel kinderen die je armbandjes willen verkopen. Toen ze dus ook zagen dat ik een Amerikaanse dollar had werden ze helemaal gek. Ik kreeg die armbandjes bijna in m'n gezicht geduwd. Toen ze beloofden dat ze het zouden delen heb ik van allemaal een armbandje gekocht. Later werd het bewolkt en besloten we terug te gaan, toen een paar Indonesiërs vroegen of ze op de foto mochten met ons. Dat mocht natuurlijk. Leuk om te zien dat ze daar zo blij van worden haha. 's Avonds hebben we bij een Warung (eethuis) Indonesisch (Urap urap) gegeten, was erg lekker. Gisteren besloten we naar een strand te gaan wat erg mooi schijnt te zijn, Selong Belanak. Scootertje gehuurd, en ik met m'n 2 jaar scooter ervaring zou daar wel even naar toe rijden. Het is niet druk in Kuta, dus dat scheelt. Ook een leuk weggetje om op te scheuren, want je komt van alles tegen. Koeien, honden, geiten op de weg; niks is te gek hier! Er waren ook flink wat stijle stukken, dus moest ik af en toe flink gas geven haha. Wel super mooie uitzichten! Na een halfuurtje kwamen we aan bij het strand, en wauw. Ook al zo'n paradijs! Mega wit strand en mooie blauwe zee omringd door bergen. Er hangt echt een surf sfeertje, met allerlei surfscholen en eethuisjes. Ook is er geen WiFi. Verfrissend! Overigens had ik nog een hele zak met euro's, en was ik na wat onderhandelingen een paar flessen water en een (gehuurd) surfboard rijker! Die middag dus een beetje gesurfd en een beetje in de zon gelegen. Ik had me alleen niet zo goed ingesmeerd, en dat heb ik geweten ook. Helaas een beetje verbrand, maar gelukkig niet pijnlijk en dankzij m'n huidskleur meer bruin dan rood! 's Avonds zijn we wat gaan drinken bij een barretje op het strand in Kuta (leuk!) en heb ik alles voor m'n vertrek naar Java geregeld, wat een beetje last minute was. Helaas kregen ik en andere Eva allebei buikpijn 's avonds, waarschijnlijk door de vrij pittige Nasi Campur op het strand.. Beetje balen! Op dit moment ben ik in Surabaya, onderweg naar Bondowoso voor een bezoek aan de Kawah Ijen (vulkaan met zwavel) en dan door naar de Bromo vulkaan. Zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bondowoso

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 5693

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: