Town of 1770, Airlie Beach & Whitsundays! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Town of 1770, Airlie Beach & Whitsundays! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Town of 1770, Airlie Beach & Whitsundays!

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2015 | Australië, Magnetic Island

Hallo allemaal!

Hier weer een update vanaf Magnetic Island.

5 februari
Rond 19:00 aangekomen in Town of 1770, ik wist dat het klein zou zijn dus ik ben hier maar een nacht. Het hostel was gelukkig dichtbij, dus ik kon gelijk inchecken en naar de kamer. Daar kwam ik een meisje tegen met wie ik in Noosa op de kamer zat. Gezellig! Vrij vroeg naar bed gegaan want ik was van plan de volgende dag vroeg op te staan.

6 februari
Jaja, ik ging samen met Ellie (het Engelse meisje) hardlopen! Sportief bezig. Om er nog een schepje bovenop te doen: ik ben daarna ook van 10 uur tot 2 uur gaan surfen! Surfen is hier namelijk spot goedkoop. Erg leuk gehad, maar de golven waren niet geweldig en had wel een beetje spierpijn haha. Ook nog wat schildpadden gezien! 's Avonds was het alweer tijd om te gaan, op naar Airlie Beach!

7 februari
Na een hele lange busreis zonder slaap kwamen we om 7:00 's ochtends aan in Airlie Beach. De bus stopt niet midden in het centrum, dus moesten we ook nog eens met die zware backpack een aardig stuk lopen. Geen geweldige start! Eenmaal bij m'n hostel aangekomen kreeg ik te horen dat ik om 1 uur pas kon inchecken, dus ik moest mezelf maar vermaken. Wat winkeltjes bekeken en nog geprobeerd op een bankje te slapen haha. De eerste indruk van Airlie Beach was goed, het ziet er gezellig uit! 's Middags even een dutje gedaan en later met Ellie afgesproken om even niet aan het backpacker leven te denken en uit eten te gaan! We konden niet kiezen tussen al de restaurantjes, maar uiteindelijk voor de Italiaan gekozen; uitzicht op zee, cocktailtje erbij.. Kon niet beter! De pasta was ook echt smullen. Daarna nog naar een bar geweest maar dat was niet zo bijzonder.

8 februari
's Ochtends met Ellie naar Centro geweest, een winkelcentrum in Airlie. M'n iPhone kabeltje was kapot en ik had iets nodig voor de go pro, dus dat gingen we even kopen. In de middag ben ik weer winkeltjes gaan kijken en heb ik langs het strand/de Lagoon gewandeld. Het uitzicht hier is zooo mooi! Paradijsje op aarde. Besloten om op tijd naar bed te gaan want morgen ging ik dan eindelijk op de boot naar de whitsundays!!

9 februari
Uitgecheckt en wel, spullen gedumpt en hop naar de haven! Vanaf hier zouden we op de boot 'Tongarra' naar de whitsundays gaan. Toen ik aankwam had ik een flauw vermoeden dat ik weer met allemaal Engelsen zou zitten, maar dat viel reuze mee! Onze vrolijke hyperactieve gids gaf ons wat uitleg en toen was het zo ver! We hadden een gezellig groepje, rond de 24 personen. Prima dus! Muziekje aan en gaan! Het was inmiddels al middag dus de eerste dag bestond voornamelijk uit zeilen om zo dicht mogelijk bij White haven beach te komen. Helaas was de zee erg ruw dus het mocht even duren. We kwamen uiteindelijk niet bij white haven beach omdat de schipper vond dat we wel genoeg ruw water hadden gehad. In tegenstelling tot Fraser Island werd er op de boot voor ons gekookt! Chilll! Visje met een sausje, aardappelpuree en stokbrood. De rest van de avond hebben we wat spelletjes gespeeld en pogingen gedaan om elkaar wat beter te leren kennen. Het chille van deze boot was dat je gewoon op het dek mocht slapen, onder de sterren. Dat heb ik dus ook gedaan. Gelukkig hadden ze wel gedeeltelijk een zeil opgezet want midden in de nacht begon het keihard te storten haha. Gelukkig lag ik in het midden, droog, maar die jongens naast mij hadden wat minder geluk.. Drijfnat! Hoort erbij haha.

10 februari
We werden lekker vroeg (06.30) wakker gemaakt met een muziekje, aangezien we nog een stuk moesten varen naar white haven beach. Ik moet zeggen dat ik me wel even on top of the world voelde hoor, wakker worden op zee met zon, midden op de whitsundays. Heeel vervelend! Ontbijtje erbij, en weer verder varen. Ik besloot lekker op het dek te gaan liggen, maar de zee was weer aardig ruw dus ik kreeg een aardige partij water over me heen. Later toch maar op het 'dak' gaan liggen haha. Na 2 uurtjes kwamen we aan bij wat ze noemen 'shit beach', dit is het strand waar je afgezet word om naar white haven beach te lopen. Na een kleine wandeling kwamen we uit bij ... Lookout. Het is echt net zo mooi als op de ansichtkaarten/afbeeldingen noem het maar op! Echt bijzonder hoe mooi natuur kan zijn! Ik snap wel dat white haven beach een van de mooiste stranden ter wereld is. Natuurlijk wat fotootjes genomen en daarna naar beneden gelopen om op het strand te gaan chillen! Het strand is echt groot en het zand is echt belachelijk wit. Het zand is erg fijn en goed voor je lichaam. Ik heb dan ook even een scrubje gedaan en zelfs m'n tanden ermee gepoetst! Het klinkt misschien gestoord, maar m'n tanden werden er heel schoon van! Een uurtje later was het helaas weer tijd om te gaan. Wij hadden wel ontzettend mazzel met het weer, want net toen het keihard ging storten gingen wij weer weg. Dus ik heb gelukkig blauwe lucht op m'n foto's haha. Teruggekomen op de boot stond de lunch al klaar, en gingen we naar de volgende spot. Ik zal eerlijk zeggen dat ik al die eilanden niet heb onthouden aangezien het er ... zijn in totaal. Op de volgende plek gingen we snorkelen. We moesten wel een wetsuit aan, want het is het kwallen seizoen. Een paar daarvan zijn gevaarlijk, dus hup dat pak maar aan. Vervolgens in het water gesprongen, go pro meegenomen en vissen bekeken. Echt super mooi! Er was ook een vis die ze 'George' noemen, hij is super groot met dikke lippen en heeft een heel apart patroon op z'n schubben. De gids vertelde er wel wat vieze verhaaltjes bij over die vissen die ik liever niet wilde horen, maar goed haha. Een geslaagde middag in ieder geval, en de rest van de dag hebben we gerelaxt. De gids vertelde ook nog wat over een eiland waar veel beroemdheden komen, met de meest bizarre verhalen. Het resort op het eiland kan ook binnen 48 uur iets laten importeren en leveren als mensen dat willen. 's Avonds was het tijd voor spaghetti en daarna een feestje. Wat goede oldschool bangers erbij en keihard mee blèren. Niemand die je hoort op zee!

11 februari
De laatste dag helaas.. Om 7 uur werden we weer wakker gemaakt met een muziekje en een ontbijtje. We gingen deze ochtend weer snorkelen, maar dit keer om het koraal te bekijken. Nou dit was er genoeg! Wel erg mooi om te zien en er zwommen ook aparte vissen. Terug op de boot stond er een vroege lunch klaar, en was het weer tijd om terug te varen naar Airlie Beach.. Daar kwamen we een paar uur later aan, en toen was het sprookje voorbij. Althans, zo voelde het even. 's Avonds zou er een afterparty zijn in een club, dus hadden we afgesproken om daar met z'n allen heen te gaan. Een super leuke avond gehad en uiteindelijk laat in bed beland.

12 februari
Bye bye Airlie! Op dit moment ben ik op Magnetic Island! Het hostel is echt goed, met uitzicht op de zee en direct aan het strand. Morgen maar eens het eiland bekijken!

Keep you updated!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 5688

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: