Bye Sydney.. East coast here I come! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Bye Sydney.. East coast here I come! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Bye Sydney.. East coast here I come!

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2015 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal!

Ik heb die beloftes niet echt na kunnen komen he.. Maar hier ben ik dan eindelijk weer, met een verhaaltje! Inmiddels ben in begonnen aan mijn oostkust trip begonnen, en zit ik dit verhaaltje aan het zwembad te schrijven (ik wil jullie verder niet jaloers maken..)!

31 december t/m 7 januari
Om bij het begin te beginnen, 31 december was het dan oud en nieuw! Redelijk vroeg opgestaan om een goed plekje te bemachtigen in het park, waar we een prima uitzicht hadden op de Harbour Bridge. Lekker gepicknickt, ook aardig wat gedronken en wat was het warm! Om 9 uur hadden al aardig wat mensen zich verzameld en ging het eerste vuurwerk beginnen. Super mooi!! Ik was al onder de indruk van dit vuurwerk, maar het echte feest moest nog komen! Om iets voor twaalf stond ik klaar met m'n gopro, was die dus leeg... Mocht de pret niet bederven want wat was het vuurwerk geweldig!! Zoiets groots heb ik nog nooit gezien en ben ook blij dat ik het mee heb kunnen maken. Iedereen gelukkig nieuwjaar gewenst en toen een paar drankjes gedaan!

Nieuwjaarsdag was uitbrakken, beetje op het dakterras gezeten en 's avonds met wat mensen uit Melbourne wat gedronken bij de Opera bar, aanradertje! Erg leuk.
De rest van de week was aardig saai, want ik moest weer werken en het weer was niet super. 4 januari heb ik wel een heeerlijk ijsje gehaald bij Messina, zij verkopen de gekste smaken die je je maar kan bedenken. 6 januari ben ik 's avonds naar het Opera Houseen de Harbour bridge geweest, om die bij avondlicht te fotograferen. Dat beeld zal me nooit vervelen!

8 januari t/m 13 januari
M'n laatste week was niet erg bijzonder, voornamelijk afscheid genomen van mensen. Dat was toch nog wel moeilijker, aangezien het Sydney avontuur nu echt ten einde komt! 10 januari moest ik de laatste keer werken, dus dat hebben we goed afgesloten met veel drankjes! Zondag 11 januari was het dan zo ver, dag van vertrek. In de middag hebben we nog gezellig met de meiden van Jack's Place geluncht, daarna nog een karaoke sessie gehouden met Nicky op old school foute nummertjes haha. Om tien uur 's avonds gingen we richting het station, waar de bus zou vertrekken. Ik was typisch gevalletje 'rugzak waar ga je met dat meisje naar toe' en Nicky stond er prima bij met d'r koffer. Tja.. Verschil moet er zijn! Toen kwam Enzo, onze reddende engel, die ons met de auto weg wilde brengen. Dat kwam mij even goed uit! Om elf uur vertrokken we richting onze eerste stop: Spot X. Dat is een surfcamp, op een soort afgelegen plek. We kwamen daar om 7 uur 's ochtends aan, en konden gelijk ontbijten. Na 2 uurtjes wachten konden we dan eindelijk inchecken, en maakten we gelijk kennis met het leven van een backpacker; we sliepen namelijk in een container haha. 10 uur hadden we onze eerste surfles, na wat uitleg en gepruts met de wetsuits en surfplanken kon het beginnen. We moesten eerst oefeningen op het land doen om het een beetje onder de knie te krijgen; kijken, peddelen, backfoot, frontfoot, twist en gaan!! Ik had al helemaal een mooi plaatje in m'n hoofd, maar het bleek toch nog goed lastig om op zo'n plank te staan! Uiteindelijk kreeg ik het onder de knie en ging het goed! Ik vond het eeeerg leuk om te doen, dus had zin in de aankomende dagen. We konden daarna gelijk lunchen, en de rest van de middag relaxen. 's Avonds hebben we nog gezellig gekletst met z'n allen, daarna beetje op tijd naar bed gegaan aangezien we de volgende dag om half 9 weer moesten surfen!

Dinsdagochtend fris en fruitig aan het ontbijt, en hup weer surfen. De stroming in de zee was erg sterk, waardoor het surfen me niet zo goed af ging. Ik als bikkel bleef natuurlijk doorgaan, maar het werd er niet beter op. Toch lastiger dan ik dacht na die eerste dag! 's Middags na de lunch ben ik eerst met Nicky een wandeling langs het strand gaan maken en wilde ik nog zelf wat gaan oefenen met het surfboard, dus ging ik samen met een Franse jongen nog even het water in. De stroming was gelukkig minder geworden, waardoor het makkelijker werd om ver de zee in te gaan. Gelukkig ging het nu beter, en stond ik weer een paar keer op! De golven werden wel iets minder, dus ik bleef lekker op de plank liggen, totdat ik ineens vinnen boven het water zag. Bleken er dus dolfijnen en reuze schildpadden bij ons te zwemmen! Gelijk afgeleid van het surfen natuurlijk haha. Na het surfen zijn we gaan avondeten, en hebben we verder niet zoveel gedaan.

Woensdag 13 januari moesten we nog vroeger opstaan, want om 8 uur was het weer tijd om te surfen. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als de dag ervoor, het ging niet super goed. Gelukkig kwam de instructeur me helpen waardoor het een stuk beter ging. 's Middags was ik aardig moe, dus ben ik met Nicky naar een ander strand gegaan. Helaas stond er erg veel wind en werd het wat kouder, dus hebben we er niet erg lang gelegen. Heel veel mensen van het kamp gingen die dag ook weg, dus 's avonds hebben we even gezellig gekletst en toen naar bed gegaan.

Donderdag 15 januari zijn we vroeg opgestaan, want om kwart voor 7 ging de bus naar de volgende bestemming: Byron Bay. Wij dus netjes wachten op onze transfer van het surfkamp naar de busstop, bleek dus dat we dat de dag ervoor moesten melden... Wisten wij veel. Dus na wat paniek kon iemand ons gelukkig wegbrengen, en waren we op tijd voor de bus (die vervolgens 20 minuten te laat kwam). Na ongeveer 4 uurtjes rijden kwamen we aan in Byron Bay. Ik werd met een echt hippie busje naar mijn hostel gebracht, de Arts Factory Lodge. Snel spullen gedumpt en het hostel bekeken. Wat een grappig hostel! Het is een echt hippie hostel met workshops als Afrikaans drummen, mediteren en didgeridoo lessen. Helemaal leuk! Na omgekleed te hebben, ben ik met wat meiden naar Main Beach geweest, het hoofdstrand van Byron. Daar een tijdje gelegen, en ondertussen wat Byron gezien. De sfeer hier is echt heel relaxt, het is best wel hippie en een echte surfplek. 's Avonds ben ik met een groep meiden naar de vuurtoren gegaan, dit is wel een beetje dé bezienswaardigheid van Byron. Het was de bedoeling dat we daar de zonsondergang zouden bekijken, maar aangezien we de route erheen een beetje onderschat hadden kwamen we dus te laat haha. Overigens toch een leuke avond gehad en ook op het meest oostelijke punt van het land geweest.

Vrijdag 16 januari was een relaxt dagje voor mij (zoals alle andere dagen...), ik heb lekker de hele dag aan het zwembad gelegen, en 's middags langs de winkeltjes en de markt gegaan. De winkeltjes hier zijn zo leuk! Ik wilde alles wel kopen, helaas heb ik niet zoveel ruimte in die backpack. 's Avonds ben ik met een groep meiden uitgegaan, eerst naar Woody's en vervolgens naar Cheeky monkeys. Leuke avond gehad!

Zaterdag was weer stranddag, ik zou Nicky daar meeten. Nou moet ik zeggen dat ik er wel een uur langer over heb gedaan om van het hostel naar het strand te komen, aangezien ik werd opgehouden door alle leuke dingen die ze hier hebben. Het was echter bloedheet deze dag, dus eenmaal op het strand aangekomen ben ik gelijk maar het water ingedoken. Na een tijdje werd de hitte me toch te veel, dus zijn we maar even in de schaduw gaan zitten. 's Avonds hadden we afgesproken om bij Cheeky Monkeys te gaan eten, daar betaal je namelijk maar 3 euro voor een hoofdgerecht. Het was de 3 euro ook helemaal waard, want het was super lekker! Nadat we onze buikjes hadden rond gegeten zijn we nog wat gaan drinken op het strand, en hadden we gezelschap van de kakkerlakken! Bah! Mijn avond eindigde in de cocomangas, de oudste club van Byron. Ik was vroeg naar het hostel gegaan, want morgen ga ik de tour naar Nimbin doen.

Vandaag om 9 uur m'n bed uit, want om 10 uur werd ik opgehaald voor de Nimbin tour. Nimbin is een echt hippie dorp zo'n 1,5 uur van Byron. Het busje waar we mee gingen was dan ook helemaal bijpassend, een hippie busje. Dat er geen airco was en het feit dat het +30 graden was laten we even terzijde. De tourguide Jim had veel te vertellen over Nimbin en de omgeving. Ook had hij leuke muziek, pluspunt! Rond 1 uur kwamen we in Nimbin aan, super grappig! Overal waar je kijkt zie je hippie kleurtjes en 'hemp' staan. Er werd ons dan ook verschillende keren gevraagd of we iets wilden kopen, haha. Er hangt een hele aparte sfeer daar, we hebben ons wel vermaakt tussen de locals. Na Nimbin zijn we wezen barbecuen, en wat cliffs gaan bekijken. Aan het einde van de middag kwamen we weer aan in Byron Bay, oftewel nu!

Lang verhaal dit keer, maar ik moet toch wat meer op dit blog gaan letten! Over 2 dagen ga ik naar mijn volgende stop: Surfers Paradise.

Cheers! Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 5692

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: