Strand, werk en laatste schooldag - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Strand, werk en laatste schooldag - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Strand, werk en laatste schooldag

Blijf op de hoogte en volg

01 December 2014 | Australië, Sydney

Goodday people!

Het is alweer eventjes geleden dat ik heb geschreven, ik ben de laatste week niet veel anders bezig geweest dan met werk, school en strand.

Het weekend na m'n speaking exam heb ik eigenlijk op het strand doorgebracht.. Vervelend hoor die zon! Zaterdag (22-11) had ik een barbecue met mensen van m'n school bij Coogee beach, we waren met een grote groep dus dat was erg gezellig! 's Avonds naar de Home club geweest, zoals altijd prima vermaakt.

Jaja, zondag zou het maar liefst 40 graden worden, dus hup naar Bondi Beach gegaan. Het was in het begin van de middag aardig warm, maar rond een uur of vier begon het toch een partij te storten! Ik wist niet hoe snel ik van het strand af moest haha. Ik was niet de enige, want het was erg grappig om te zien hoe in 5 minuten tijd zo'n groot strand leegloopt. Het vervelende was wel dat iedereen naar huis wilde met de bus, dus heb ik zo'n 30 minuten staan wachten om in een bus te kunnen. 's Avonds ouderwets een patatje oorlog gegeten met Nicky en Eline, die ging er wel in!

Maandag en dinsdag heb ik voornamelijk besteed aan een baan zoeken. Op dinsdag heb ik een aantal dingen voor Nicky haar verjaardag geregeld, wat die dag erna was.

Woensdag was Nicky dus jarig, en ik had haar kamer versierd met ballonnen en slingers (zonder dat zij het wist natuurlijk). Vervolgens had ze van mij en Helena een lekkere Rainbow cake gekregen, en moest ze een zoektocht voltooien om haar cadeautjes te vinden. De eerste kon ze nog makkelijk vinden, maar de cadeaus daarna... Ik dacht dat ik het nog aardig makkelijk gemaakt had, maar Nicky deed er ongeveer een halfuur over om ze te vinden. Ik snap wel dat ze lenzen heeft, want ze zag na twee keer kijken haar cadeau nog niet! Wel gelachen haha. 's Middags hebben Nicky en ik geluncht in The Rocks, en tot m'n verbazing kreeg ik een sms van een restaurant manager of ik vrijdag een proef dag kon komen draaien! 's Avonds zijn we bij een Italiaans restaurant wezen eten, heel erg lekker! Daarna naar de Side bar gegaan, leuke dag!

Donderdag was een zware dag.. Door de gezellige avond ervoor was ik erg moe, dus school viel erg zwaar haha. 's Avonds wéér uiteten geweest (het houdt ook maar niet op he!), want Eline (Nederlands meisje) was jarig! Het uitgaan heb ik maar even overgeslagen, want vrijdag was alweer de laatste schooldag.

Vrijdag weer fris en fruitig op school, het voelde ook wel een beetje raar omdat het de laatste dag was. Nicky had mergpijpjes meegenomen en twee meiden hadden een taart en Brigadeiro gemaakt (Braziliaans), dus het was een les vol met eten! Om 11:30 hadden we 'graduation' en kregen we een certificaat. Mijn certificaat was natuurlijk weer verkeerd, dus moest ik wachten op een nieuwe. Daarna zijn we met de klas uiteten geweest in een Koreaans restaurant, heel lekker, gezellig en goedkoop! Nadat we ons vol hadden gevreten (echt zo!), moesten we even een kijkje nemen op Pitt street. Daar stond namelijk een kerstboom gemaakt van legoblokjes! Heel leuk om te zien. Toen het wat later werd ben ik naar huis gegaan, want om 17:30 had ik mijn proef tijd bij The Cuban Place. Daar aangekomen zag het er leuk uit, en iedereen was heel aardig tegen me. Dat was wel fijn! De manager vertelde me dat die deze week een paar mensen had uitgenodigd voor een proef periode, en aan het einde van de week zou hij een besluit maken wie de baan krijgt. Ik kreeg de opdracht om voor 1,5 uur gewoon aan het werk te gaan en mezelf bezig te houden. Oke.... In het begin was het lastig, maar daarna ging het wel goed. Toen het eenmaal 19:00 uur was geweest, vroeg de manager aan mij of ik kon blijven werken aangezien er een ober niet op was komen dagen. Geluk bij een ongeluk! Het was erg druk en ik was aan het rennen en vliegen, maar dit heeft me wel wat opgeleverd! De manager was erg blij met me, en vertelde me dat ik de baan heb! YES! Voorlopig heb ik dus weer wat te doen in Sydney :)

Zaterdag moest ik opzoek naar kleding voor m'n werk.. Wat een ramp! Een rode jurk was niet zo makkelijk te vinden, dus heb ik de eerste de beste gekocht. Beter iets dan niets! 's Avonds moest ik weer werken, erg leuk want er was een evenement aan de gang. De werksfeer is heel goed, en met Spaanse liveband op de achtergrond is werken zo erg nog niet! Vervolgens snel naar huis gegaan en m'n bed in gedoken, want ik had last minute besloten om naar Stereosonic te gaan!

Zondag, Stereosonic dag! Dit is een groot festival in Australie met namen zoals Calvin Harris, Tiesto en Disclosure. We begonnen de
dag met z'n allen op het dakterras, wat iets te gezellig was.. We vertrokken veeel later dan gepland. Eenmaal aangekomen bij het Olympic Park kon het feest beginnen, het was erg groot met meerdere stages. Later begon het te regenen en het hield ook niet meer op helaas. Wel prima vermaakt! De terug reis van een festival is altijd een ramp, zo ook hier. Iedereen kwijtgeraakt, maar veilig thuisgekomen en nog even nagenoten van de dag.

Vandaag ben ik bezig met leren, want woensdag heb ik het Cambridge examen. Veel oefenexamens maken en grammatica doornemen, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Na woensdag wordt het alleen maar werken, werken en werken voorlopig!

Keep you posted! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5684

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: