Rustig weekje - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu Rustig weekje - Reisverslag uit Sydney, Australië van evauittenbogaard - WaarBenJij.nu

Rustig weekje

Blijf op de hoogte en volg

21 November 2014 | Australië, Sydney

Hallootjes!

Wat ben ik weer lekker laks geweest met schrijven. Eerlijk gezegd heb ik er deze week meerdere keren aan gedacht om mijn blog te updaten, maar aangezien ik eerst weinig had om over te schrijven besloot ik toch maar te wachten. Met als resultaat.. 10 dagen verder alweer.

Afgelopen week (vanaf 11-11) heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Ik had best wel last van keelpijn, verkoudheid en terwijl iedereen uitging, bleef ik lekker thuis in m'n bed. Het heeft me overigens wel goed gedaan. Vrijdag was het wel ontzettend mooi weer, dus samen met Nick gelijk naar het strand gegaan. Stond natuurlijk wel weer een mega lange rij voor de bus maar als je dan eenmaal op het strand bent..... 36 graden, koekoek! 's Avonds hebben we ons als een gek omgekleed, want we gingen met een groepje naar een georganiseerde avond van het bedrijf dat mijn verblijf verzorgd. Daar kon je ook prijzen winnen, en aangezien wij gedeeltelijk op de tweede plaats waren geëindigd, moesten we als team een wedstrijd doen wie het snelst z'n glas bier kon drinken. Ik dacht dat jongens altijd wel aardig snel biertjes achterover konden tikken, maar die Fransen hebben dat niet geleerd blijkbaar. Gelukkig konden Nicky en ik de eer nog redden en werden we tweede! Kaartjes voor de Sydney Tower gewonnen, dus dat gaan we binnenkort maar doen.

Zaterdag 15 november ben ik vroeg mijn bed uitgegaan om wat broodjes te halen bij de bakker. Naja bakker... het zou wel niet zo goed zijn voor zo'n prijs. Althans dat dacht ik; ik betaalde 5 dollar voor koffiebroodjes, croissantjes en een broodje. Voor herhaling vatbaar!! Vervolgens nog een rondje op de organische markt gelopen, zag er heel leuk uit maar helaas wel prijzig. 's Middags ben ik met een paar meiden van hier naar Luna Park geweest. Dat is een pretpark, leuk om gezien te hebben maar niet heel spectaculair. Ik vind het wel heel leuk dat de ferry hier een normale vorm van transport is, dus gingen we ook met de ferry naar Darling Harbour. We zijn doorgelopen naar China Town, naar Paddy's Market. Dit is een markt waar je allemaal goedkope (en neppe) spullen kunt hopen, dus heb ik ook het luchtje 'Innocent' gescoord voor 6 dollar. Het is bijna niet te onderscheiden van Gucci Guilty! Toen ik weer terug was realiseerde ik me pas waarom het luchtje Innocent heet. Innocent - guilty......... Goede grappenmaker die dat bedacht heeft! Daarna hebben we nog wat gegeten voor, weer, heel goedkoop.

Aangezien de broodjes van de bakker voor herhaling vatbaar waren, heb ik ze zondag weer lekker gehaald. Ik denk dat ik alles uit de vitrine een keer wil proberen! Die middag was vrij saai, alhoewel aan het eind van de middag met Nicky naar de Botanic Gardens ben gegaan. Nu ben ik op een van mijn eerste dagen in Sydney wel naar de Harbour Bridge en Opera House geweest, maar door mijn 'drukke' schema had ik nog geen kans gehad om Opera House van dichtbij te bekijken. Ik ben er wat omheen gelopen en heb wat fotootjes gemaakt, wat iedereen doet. Later werden we door de politie weggestuurd, want blijkbaar ging die avond de G20 top vergaderen in het Opera House. Volgende keer dan maar weer verder lopen in de Gardens! Als afsluiter nog wat wezen eten bij een tentje hier.

Maandag na school was een beetje hectisch, ik heb denk ik wel drie keer heen en weer moeten lopen om iets voor mijn huisvesting te regelen; het is gelukt! Ik blijf langer in Sydney omdat ik hier ga werken. Dat was stap 1, en 's middags stap 2. Van 16:00 tot 22:30 moest ik een Responsible Service of Alcohol cursus volgen, dit is verplicht voor mensen die in de horeca willen werken. Wat duurde dat lang zeg.. Maar ik heb het in ieder geval wel nu! Nu druk aan het solliciteren, tips zijn welkom!

Deze hele week hebben we op school veel geoefend voor het Speaking Exam, die ik dus vandaag had. Ik wist vanochtend al dat dit niet mijn dag zou worden; niet kunnen slapen, per ongeluk allemaal spullen van m'n bureau af gestoten, vlek op m'n shirt net voor vertrek en als klap op de vuurpijl m'n blad vergeten die ik dacht nodig te hebben voor het examen. Gelukkig had ik het blad niet nodig, en ging het examen wel prima naar m'n idee. Over twee weken de andere onderdelen, dus deze 2 weken bestaan veel uit leren! We waren vroeg klaar, dus ik lag voor 12:00 al op Bondi. Tot overmaat van ramp waren er van die irritante vliegjes, dus dat maakte m'n dag nog leuker. Het was wel 38 graden, dus eigenlijk mag ik niet zo klagen!

Cheersssss

  • 21 November 2014 - 14:53

    Regina:

    Jeetje wat een druk leven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 5686

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: